25/11/11

CALDES DE MONTBUI APAREIX EN UN REPORTATGE DE LA CADENA JAPONESA BS JAPAN

Nota de premsa de Caldes de Montbui (8/11/2011)

Un reportatge elaborat per BS Japan sobre turisme a Barcelona, para especial atenció en els atractius turístics de Caldes de Montbui i en les propietats de l'aigua termal.

L'espai en el qual s'ha emès aquest reportatge al Japó és setmanal i té una audiència mitjana de tres milions d'espectadors. L'objectiu de la producció televisiva és descobrir alguns dels atractius de la Catalunya termal a la seva audiència, i també enviar un missatge d'esperança i de solidaritat envers regions japoneses també termals que han vist destruïts els seus pobles per catàstrofes naturals com tsunamis o terratrèmols o per la recent explosió de la central nuclear de Fukushima.

El reportatge inclou una visita pel centre històric i per dos establiments centenaris que elaboren productes típics de Caldes: Pastes Sanmartí i Pastisseria Casabayó. Altres aspectes que han interessat als productors japonesos són el Museu Thermalia i la seva col·lecció de Picasso i els safareigs d'aigua termal, així com conversar amb les dones que encara els utilitzen. Finalment, el reportatge també inclou un exemple d'elaboració d'un plat típic de la cuina catalana, en concret, d'un plat d'escudella fet amb llegums reposades en aigua termal.

Per conèixer i recollir tot el material per fer el programa, l'equip va fer una estada de dos dies a Caldes de Montbui el passat setembre.

Veure vídeo - minut 23.23h

21/11/11

MILLORES EN LES GUIES MÒBILS GUIMO DEL CENTRE DE VISITANTS

Nota de premsa de La Garriga (8 de novembre de 2011).

Un canvi en l’aplicació de les guies mòbils GUIMO del Centre de Visitants ha fet possible millorar les prestacions d’aquest sistema pioner. Les GUIMO són petites computadores portàtils que funcionen a través d’una connexió GPS i permeten fer rutes autoguiades. Si bé fins ara es podien llogar per 8 euros i permetien descobrir un dels 4 itineraris turístics del municipi, a partir d’aquest mes de novembre ofereixen la possibilitat de descobrir tots 4 itineraris per només 5 euros.

Amb la nova aplicació, les GUIMO compten ara amb un programari més senzill i fàcil d’utilitzar, que permet fins i tot, combinar els 4 itineraris segons l’interès, la disponibilitat de temps i el ritme de la persona usuària. Una altra de les millores ha estat la incorporació d’explicacions en castellà i en anglès. A la vegada, el nou sistema permet realitzar les visites de manera plenament satisfactòria encara que es produeixin problemes puntuals de cobertura del GPS. Així mateix, amb el nou programari, s’han eliminat totes les despeses de manteniment del dispositiu, ja que l’Ajuntament s’estalviarà, a partir d’ara, totes les quotes de connexió telefònica.

Les GUIMO són ideals per a vistes individuals, en família o en grups d’un màxim de tres o quatre persones. Les quatre rutes turístiques que ofereix el Centre de Visitants, que es poden fer a peu o en bicicleta, aprofundeixen en diferents aspectes del poble, com són l’antiguitat i l’edat mitjana, l’època moderna, el termalisme i l’estiueig o la memòria històrica. A cada punt d’interès les guies ofereixen una explicació locutada acompanyada d’un vídeo.

Per mostrar les millores i el funcionament de les GUIMO, i apropar aquesta eina de coneixement de l’entorn, del patrimoni i de la història de la Garriga a tothom qui hi estigui interessat, l’Àrea de Patrimoni instal·larà una taula informativa a la plaça de l’Església el dissabte 26 de novembre, de 10:00 a 14:00 h. A les hores en punt (a les 10, 11, 12 i 13h), amb totes les persones que ho vulguin, es farà una petita demostració del funcionament de les GUIMO, tot recorrent part d’algun dels itineraris que s’ofereixen.

Les GUIMO es poden llogar al Centre de Visitants, dins de l’horari d’obertura de l’equipament.


18/11/11

EL PARC DE LES OLORS DE RIELLS DEL FAI AL PROGRAMA ESPAI TERRA

El programa Espai Terra, emès a TV3 i al Canal 33 i conduit pel Tomàs Molina, va visitar el Parc de les Olors de Riells del Fai.

Feu clic al damunt de la imatge per veure el programa.




Per a més infromació: Parc de les Olors http://www.parcdelesolors.com/ - Espai Terra www.tv3.cat/pprogrames/espaiterra/estSeccio.jsp

15/11/11

EL VALLÈS ORIENTAL PRESENT PER PRIMER COP A LA WORLD TRAVEL MARKET DE LONDRES

• El Vallès Oriental, sota el paraigües de la marca turística Catalunya Central, va ser present a la fira i va establir contactes amb diferents empreses del sector turístic.

El mercat britànic és un dels principals emissors de turistes cap a les comarques de Barcelona.

El Vallès Oriental (http://www.turismevalles.net/), sota el paraigües de la marca turística Catalunya Central i de la Diputació de Barcelona, ha estat present a la fira World Travel Market (WTM), celebrada del dilluns 7 al dijous 10 de novembre a Londres. Aquest és un dels certàmens turístics més importants del món, adreçat exclusivament a professionals del sector.


L'Àrea de Desenvolupament Econòmic i Ocupació de la Diputació va presentar l'oferta de la demarcació de Barcelona dins de l'estand de l'Agència Catalana de Turisme. El diputat Ramon Riera va assistir en representació de la corporació.

Sota el lema Barcelona is much more (Barcelona és molt més), la Diputació de Barcelona va donar a conèixer l'oferta turística de la Costa de Barcelona i de la Catalunya Central, en la que hi ha el Vallès Oriental. La Diputació de Barcelona es va presentar juntament amb Turisme de Barcelona, el Circuit de Catalunya i Montserrat.


El mercat britànic és un dels principals emissors de turistes cap a Catalunya i, concretament, cap a les comarques de Barcelona. Amb 1,5 milions de turistes anuals és el segon mercat internacional en importància després del mercat francès.

 

La fira WTM, compta amb representació de tots els sectors de la indústria turística, des d'organismes públics i privats fins a companyies aèries i de creuers, passant per hotels i iniciatives de turisme responsable. Al llarg dels quatre dies de fira es reuneixen, anualment, representants de prop de 200 països i rep la visita d’uns 50.000 professionals de la indústria turística internacional.


14/11/11

CLOENDA DEL VIATGE SICTED: TORNA LA PARELLA DE "TURISTES DE QUALITAT"

La parella de "Turistes de qualitat" SICTED (Sistema Integral de Qualitat Turística en Destinacions), integrada per la Laura Saula i l'Alba Danés, finalitzen avui dilluns 14 de novembre, la ruta per les destinacions, establiments i serveis SICTED de les comarques de Barcelona, i també la seva feina.

Durant 21 dies, les "Turistes de Qualitat" han visitat 13 destinacions, han fet més de cent activitats, i han visitat alguns dels més de 450 establiments i serveis SICTED de la demarcació de Barcelona. Aquesta iniciativa forma part de la campanya "Treballa de Turista de Qualitat", un projecte precursor, impulsat per la Cambra de Comerç i la Diputació de Barcelona, dissenyat per a la promoció del SICTED i el seu distintiu de qualitat, Compromís de Qualitat Turística.

Així, les "Turistes de Qualitat" després de dies realitzant la ruta SICTED i comentant el seu viatge a les xarxes socials, tornen a Barcelona. La recepció i l'arribada de les turistes de qualitat SICTED ha estat avui, dilluns 14 de novembre a les 13:00 hores, a la seu de la Diputació de Barcelona (Cantonada Rambla Catalunya / Avinguda Diagonal). L'acte ha anat a càrrec del diputat de Desenvolupament Econòmic i Turisme de la Diputació de Barcelona, Ramon Riera.


Per a més informació: www.facebook.com/turistesdequalitat

11/11/11

LES OFICINES DE TURISME APOSTEN PELS RECURSOS 2.0

• Aquest dimarts 8 i dimecres 9 de novembre s’ha celebrat a la seu del Consorci de Turisme del Vallès Oriental, a Montmeló, un curs de gestió d’oficines de turisme amb recursos 2.0.

• Montserrat Peñarroya, especialista en Marketing Digital Turístic i Professora de la UAB i el CETT, va impartir el curs.

El president del Consorci de Turisme del Vallès Oriental, el senyor Ignasi Martínez, conjuntament amb el cap de l’Oficina Tècnica de Turisme de la Delegació de Turisme de la Diputació de Barcelona, el senyor Xavier Font, han presentat el curs de gestió d’oficines de turisme amb recursos 2.0.

La formació, organitzada per la Delegació de Turisme de la Diputació de Barcelona (http://www.turismepropbarcelona.cat/), ha tingut lloc a la seu del serveis tècnics del Consorci de Turisme del Vallès Oriental a Montmeló (http://www.turismevalles.net/). Degut al gran volum de continguts s’ha realitzat al llarg de dos dies, el dimarts 8 i el dimecres 9 de novembre. El curs de formació, que ha tingut gran èxit de participació, estava destinat a electes i tècnics de turisme de l'administració local de la província de Barcelona, en especial al personal de les oficines de turisme.

En el curs, impartit per l'especialista en marketing digital turístic i professora de la UAB i el CETT Montserrat Peñarroya (http://www.montsepenarroya.com/), s’ha treballat les principals tècniques de màrqueting digital, que cal tenir en compte alhora de gestionar un espai web d’una destinació turística. També s’ha mostrat les principals eines de benchmarking, per tal que els assistents siguin capaços, en el seu dia a dia, de conèixer la posició a la xarxa del seu espai web, així com la d’altres del sector. La formació ha tingut una clara orientació pràctica. Al marge de la introducció teòrica necessària, s’ha desenvolupat un taller pràctic i s’ha plantejat com desenvolupar un pla d'accions online per a webs d'oficines de turisme.

Una aposta per millorar el turisme a la província.
La Delegació de Turisme està interessada en millorar l'acció de govern dels ajuntaments en temes relacionats amb el turisme. La formació desenvolupa un paper estratègic en la consecució dels objectius fixats pels equips de govern i en la modernització de les corporacions locals. Amb aquest objectiu la Delegació de Turisme de la Diputació de Barcelona ha dissenyat un pla de formació anual que inclou cursos, jornades, seminaris, entre d'altres accions. El curs de gestió d'oficines de turisme amb recursos 2.0 , forma part d'aquest pla.

7/11/11

LES TURISTES DE QUALITAT VISITEN LA COMARCA

• La parella de turistes de qualitat ha visitat el Vallès Oriental el dia 1 i 2 de novembre.

• S’han realitzat diferents accions de promoció de la campanya SICTED 2010 – 2011, entre les que trobem les “turistes de qualitat”, un concurs al Facebook i el sorteig “guanya una escapada”.

La parella que va ser escollida per treballar com a “Turistes de qualitat” SICTED, contractada per recórrer durant tres setmanes la província de Barcelona, visitant destinacions SICTED i comentant el viatge a les xarxes socials, ha visitat la comarca els dies 1 i 2. La parella de turistes ha pogut gaudir de diferents municipis del territori com són Caldes de Montbui, La Garriga, Granollers i Mollet del Vallès; així com d’alguns dels establiments SICTED del Vallès Oriental.

Dia 1 al Vallès Oriental

Sant Miquel del Fai.

Sant Miquel del Fai.

El Bellver.

De camí cap a Ca l'Agustí.

A la Garriga van visitar els dos balnearis del municipi. A la fotografia Termes La Garriga.

Hotel Augusta Vallès.

La parella de “turistes de qualitat” estan visitant les diferents destinacions SICTED de la província de Barcelona, entre les que hi ha el Vallès Oriental, i alguns dels establiments i enclavaments que compten amb el reconeixement Compromís de Qualitat Turística, SICTED. El viatge es va iniciar el passat dilluns dia 24 d’octubre.

Dia 2 al Vallès Oriental

Museu Abelló de Mollet del Vallès.


Caldes de Montbui.


Pastes Sanmartí a Caldes de Montbui.


Hotel Granollers.

Oficina d'Informació Turística del Vallès Oriental
a Granollers.

La Porxada de Granollers.

L'Adoberia, centre d'interpretació històrica,
El Granollers medieval.

Les tres Alzines a La Roca del Vallès.

 
Les tres Alzines a La Roca del Vallès.

Hotel el Molí de la Torre a Bigues i Riells.

Hotel el Molí de la Torre a Bigues i Riells.


El SICTED al Vallès Oriental
Aquest és el quart any que es dur a terme el projecte de millora de la qualitat turística a la comarca del Vallès Oriental. Més de quaranta empreses de la comarca estan distingides amb el Distintiu de Qualitat SICTED. Els sectors representats en aquesta edició són els de les agències de viatge, els balnearis, els comerços, els hotels, els museus, les oficines d’informació turística, els parcs naturals, els restaurants, els transports turístics, el turisme rural i altres serveis.

Projecte Treballa de Turista de Qualitat SICTED
Les turistes de Qualitat, ha estat l’acció principal de tota la campanya de promoció del SICTED (Sistema integral de Qualitat Turística en Destinacions). Aquesta ha consistit en la creació de dos llocs de treball, per una parella de turistes de qualitat. La pricipal funció d’aquesta parella és visitar les destinacions, establiments i llocs SICTED durant un viatge de tres setmanes per la província de Barcelona, amb totes les despeses pagades.

L’objectiu d’aquest viatge és que la parella de turistes elabori un “quadern bitàcola online” explicant, descriptivament, cada lloc SICTED que han visitat a través de les xarxes socials. Les “turistes de qualitat” compten amb un contracte de treball temporal remunerat.

Altres iniciatives de la campanya
1- Concurs a Facebook: “Ajuda’ns a comunicar què és el SICTED”
Simultàniament, el dilluns 24 va començar el concurs a Facebook “Ajuda’ns a comunicar què és el SICTED”. Es proposa als internautes que participin de forma creativa, propera i diferent explicant en què consisteix aquesta experiència turística.

Per participar han d’enviar un vídeo, fotografia o post a www.turistesdequalitat.com. El concurs estarà obert des del 24 d’octubre fins al 13 de novembre. Les persones que vulguin participar poden penjar també links al seu blog,a Youtube, Twitter, etc. Les tres aportacions més originals que obtinguin una major difusió a les xarxes socials rebran un premi.

2- “Guanya una escapada SICTED”
L’Altra iniciativa és el concurs “Guanya una escapada SICTED” que, des del passat dilluns dia 24 d’octubre, s’està duent a terme als més de 450 establiments i serveis SICTED repartits per tota la província de Barcelona. Aquesta acció està dirigida a difondre el SICTED entre els clients/consumidors dels enclavaments i establiments que compten amb el distintiu Compromís de Qualitat Turística dins de la província de Barcelona.

Aquest concurs estarà vigent des del 24 d’octubre fins el 11 de desembre de 2011 als establiments SICTED de la província de Barcelona. Per participar cal omplir un formulari amb les dades personals que s’ha de dipositar en una urna que trobaran al mateix establiment. Així, participaran en el sorteig de 10 estades de cap de setmana per a 2 persones en un establiment SICTED de la província de Barcelona.

A la comarca del Vallès Oriental hi ha 10 establiments que disposen de l’urna i els formularis per a poder participar.

Què és el SICTED?
El Sistema Integral de Qualitat Turística en Destinacions (SICTED) és un projecte de millora de la qualitat de les destinacions turístiques, promogut a nivell estatal per Turespaña i la Federación Española de Municipios y Provincias (FEMP), que treballa amb destinacions, empreses i serveis turístics de fins a 28 àmbits diferents, i que influeix en l'experiència i satisfacció del turista que visita una destinació.

És una metodologia de treball que proporciona i garanteix un sistema integral i permanent de gestió de la qualitat en una destinació turística. Aquells establiments turístics a la destinació que compleixen els requisits són identificats amb el distintiu de Compromís de Qualitat Turística, SICTED. Aquest Sistema és un model d’actuació implementat per determinades destinacions, empreses i serveis turístics al territori espanyol que treballen per a la qualitat i un servei òptim.
Fotografies Alba Damès i Laura Sula.

4/11/11

LES EMPRESES SICTED DE LA COMARCA VISITEN LA VALL DEL TENES EN EL MARC DEL SEGON TALLER COL·LECTIU DEL SICTED

• Degut a la gran acollida del taller l’any passat, enguany s’ha repetit l’experiència.

• Els assistents al taller han visitat diferents punts de la Vall del Tenes, una de les zones turístiques de la comarca.

El Consorci de Turisme del Vallès Oriental, com ens gestor del Sistema Integral de Qualitat Turística Espanyola en Destinació, SICTED, en el territori, va organitzar el passat dimecres dia 3 de novembre el segon taller col·lectiu del projecte SICTED de la campanya 2010 – 2011, en el que van participar una vintena d’empreses.

Degut al gran èxit, de la primera jornada pràctica de descoberta del territori realitzada l’any passat a Caldes de Montbui, enguany s’ha volgut repetir l’experiència. Les empreses participants a la jornada de Descoberta del Territori del Vallès Oriental van visita la Vall del Tenes, una de les zones turístiques del Vallès Oriental.


El taller es va iniciar a les 9.00 del matí rebent als participants al Centre d’Interpretació del Territori de l’Ametlla del Vallès, que ha obert les seves portes aquest any 2011. Posteriorment van visitar la casa de turisme rural Can Fàbregas del Bosc, distingida amb el Compromís de Qualitat; el Parc de les Olors; i el monestir de Sant Miquel del Fai, distingit amb el Compromís de Qualitat. Gràcies a la col•laboració de l’Agència de Viatges Ramasan, els desplaçaments es van realitzar amb el Bus 4 x 4, distingit amb el Compromís de Qualitat.



El Sistema Integral de Qualitat Turística Espanyola en Destinació, SICTED, te com objectiu principal desenvolupar un model de gestió integral de la qualitat en la destinació, per tal d’aconseguir una gestió continuada i conjunta de la qualitat en qualsevol destinació turística.


El SICTED al Vallès Oriental
Aquest és el quart any que es dur a terme aquest projecte de millora de la qualitat turística a la comarca del Vallès Oriental.

Més de quaranta empreses de la comarca estan distingides amb el Distintiu de Qualitat SICTED. Els sectors representats en aquesta edició són els de les agències de viatge, els balnearis, els comerços, els hotels, els museus, les oficines d’informació turística, els parcs naturals, els restaurants, els transports turístics, el turisme rural i altres serveis.

Fotografies: Manel Cuesta

2/11/11

EL TURISME DE REUNIONS EIX ESTRATÈGIC DEL TURISME DE LA COMARCA

• Granollers Reunions & Vallès Oriental After the Meeting participen a la VI edició del workshop de Turisme de Reunions del Barcelona Province Convention Bureau.

• El diputat de Desenvolupament Econòmic i Turisme de la Diputació, Ramon Riera, ha participarà en la clausura del workshop.

• Enguany s’ha comptat amb la presència de les associacions ACAV, UCAVE i AVASA.

El Consorci de Turisme del Vallès Oriental juntament amb l’Ajuntament de Granollers, sota el programa de promoció del turisme de reunions Granollers Reunions & Vallès Oriental After the Meeting, han participat aquest passat dijous dia 27 d’octubre a la Casa Convalescència de Barcelona, a la VI edició del workshop sobre Turisme de Reunions organitzat per l'Àrea de Desenvolupament Econòmic de la Diputació de Barcelona, a través de la Delegació de Turisme.


L'objectiu del workshop és presentar l'oferta de productes, instal·lacions i serveis relacionats amb la celebració d'esdeveniments diversos a la província de Barcelona. La trobada ha consistit en una sessió de treball entre proveïdors membres del programa i els seus potencials clients, que són els organitzadors de reunions, convencions i congressos. Enguany s’ha comptat amb la presència de les associacions ACAV, UCAVE i AVASA.

Per a la celebració de reunions, congressos, convencions i esdeveniments, la comarca del Vallès Oriental ofereix un ampli ventall de possibilitats. Des d’allotjaments amb sales per a les reunions, espais singulars, espais de fires i congressos, espais municipals i altres espais.

Com activitats complementaries a les reunions, la comarca ofereix una gran varietat entre les que trobem visites guiades, activitats de team building, activitats de turisme actiu i descoberta de la natura, cursos de cuina mediterrània, tastos de productes de km 0, tractaments termals, entre d’altres.