20/7/12

VOLS CONÈIXER EL CIRCUIT PER DINS?

Vine i sent de prop la passió pel motor!

El Circuit t'ofereix l'oportunitat de conèixer per dins les instal·lacions, com s'organitza una cursa, com es controla la competició, com treballen els mecànics i accedir als espais restringits als professionals per gaudir d'una visita inoblidable.
La sala de briefing
Prepodium-podium
La sala de premsa
Direcció de cursa
Sala VIP
Els boxs
El pàdoc




Més informació al web del Circuit de Catalunya

17/7/12

LA CALDERINA, PRIMERA CERVESA TERMAL CATALANA

Nota de premsa Ajuntament de Caldes de Montbui

La primera cervesa termal catalana, feta gràcies a l’aigua que surt dels brolladors naturals de Caldes de Montbui, ha tingut una gran acceptació en la primera presentació pública, feta aquest dissabte.


Més de 400 persones van fer cua per degustar la cervesa termal durant les dues hores que va durar l’activitat, a la plaça de l’Església, i en el marc de les activitats paral·leles a l’Escaldàrium organitzades per les colles populars de la vila. A més, es van esgotar els gots de ceràmica amb la marca “El poble que bull” i es van vendre més de 100 ampolles de 33cl. Aquest cap de setmana, la cervesa ja es podrà trobar a diferents bars, comerços i restaurants calderins. També el Museu Thermalia vendrà al cervesa calderina i els gots de ceràmica personalitzats amb la marca de la vila.


 Primers establiments i entitats que han fet comanda de cervesa termal
En aquests primers dies de distribució de la cervesa termal calderina, els establiments oberts al públics on podreu adquirir la cervesa a partir d’aquest cap de setmana són: Thermalia. Museu i Oficina de Turisme, Balneari Termas Victòria, Restaurant Il Lago di Como, Cafeteria La Lluna Cafeteria Estació d’Autobusos, Restaurant Mediterrània, Cafeteria Les Cases dels Mestres, Càmping El Pasqualet, Restaurant El Remei, Restaurant Rosset, Restaurant Robert de Nola, Racó Quina Canya, La Vallesana, Cooperativa 70, El Cafè del Centre, El Celler, Parc del Bugarai.


També l’han adquirit algunes de les entitats que organitzen les “Barraques de Festa Major 2012” i botigues especialitzades de Barcelona. A més, la cervesa es podrà trobar en els dos esdeveniments anuals calderins més relacionats amb la gastronomia i les tradicions catalanes i calderines: la Fira de Nadal (desembre de 2012) i el Mercat de l’Olla i la Caldera (març 2013)

La Calderina
La cervesa feta amb aigua termal és un projecte que cerca la singularitat i l’originalitat a través del principal valor turístic de Caldes de Montbui, el termalisme. La vila presenta aquest agosarat projecte que ha convertit unes aigües termals que brollen a 74º C des de la mítica Font del Lleó en una cervesa que cal beure a menys de 8ºC.

Arts Cervesers, productors vallesans, han estat els encarregats de fer aquesta elaboració artesanal sorgida de la combinació d’aigua mineromedicinal termal, aigua, malt, llúpols i llevat de baixa fermentació. Tot plegat ha configurat una cervesa de color roig magmàtic, amb aromes fumats i sabor torrat, subtilment mineral.

La cervesa feta amb aigua termal calderina és un projecte promogut per l’Oficina de Turisme i el sector turístic calderí i fet realitat per l’empresa vallesana dedicada a l’elaboració artesana de cervesa, Arts Cervesers.

Més informació: http://www.caldesdemontbui.cat/plana.php?idplana=281&idp=280&idnot=3248
www.visiteucaldes.cat

Article La Vanguardia
Article AraVallès


16/7/12

MILLORA DE LA SENYALITZACIÓ DELS LLOCS D'INTERÈS DE CALDES DE MONTBUI

Nota de premsa Ajuntament de Caldes de Montbui

Diputació i Ajuntament clouen un projecte de millora de la senyalització de recorreguts i llocs d’interès dels entorns de Caldes, amb especial incidència sobre els espais sud i nord del municipi


Aquesta acció anomenada Projecte per a la rehabilitació de la senyalització itinerària de Caldes de Montbui ha suposat la millora de les indicacions dels recorreguts rurals a l’entorn del Remei, del Turó Gros i de l’eix de la Riera. A més, el projecte ha permès senyalitzar punts d’interès dels entorns de Caldes, com els punts de partida i retorn a la nucli urbà, l’Ermita del Remei, les masies, el Mas Manolo i la Torre Marimon.  També inclou senyalització per a les fonts del Dimoni, de la Borda i dels Enamorats que s’instal·larà un cop acabin les tasques de recuperació que s’estan fent a l’entorn d’aquests brolladors naturals.


En total s’han instal·lat uns 50 punts d’informació que substitueixen plaques malmeses o introdueixen noves informacions al caminant. El projecte ha estat finançat per la Diputació de Barcelona i ha tingut un cost de 6.310€.

Senders de Caldes
Caldes de Montbui ofereix als caminaires cinc recorreguts diferents amb un ventall d’opcions que va des de la ruta del Remei, recorregut fàcil i d’una hora, fins la ruta dels Ermitans, recorregut de força dificultat i de cinc hores.


La descripció d’aquests recorreguts està recollida en el fulletó Senders de Caldes, amb trajectes que descobreixen tots els punts d’interès de l’entorn natural del municipi. El Museu Thermalia ofereix aquest material gratuït que va ser elaborat gràcies a la  col•laboració de l’Oficina de Turisme, els Amics dels Senders i l’editorial Alpina.

També són recorreguts inclosos a la guia El Farell i el seu entorn, que recull itineraris de Caldes de Montbui, l’Ametlla dels Vallès, Bigues i Riells, La Garriga, Santa Eulàlia i Lliçà d’Amunt (venta al Museu Thermalia i llibreries).

Al web: http://www.caldesdemontbui.cat/plana.php?idplana=281&idp=280&idnot=3207
www.visiteucaldes.cat

12/7/12

DIVENDRES VISITA LES FRANQUESES DEL VALLÈS

El programa de TV3 està aquesta setmana a les Franqueses del Vallès.

Tv3
Podeu trobar més informació al web de TV3

10/7/12

EL VALLÈS ORIENTAL I EL VALLÈS OCCIDENTAL S'INTEGREN DINS LA MARCA TURÍSTICA COSTA BARCELONA

Nota de premsa - Diputació de Barcelona

El Consell d'Administració de l'Agència Catalana de Turisme ha donat llum verda a la integració de les comarques del Vallès Oriental i el Vallès Occidental dins la marca turística Costa Barcelona. Les dues comarques vallesanes van ser convidades per la resta de comarques que integren la marca turística Costa Barcelona (el Maresme, el Baix Llobregat, l'Alt Penedès i el Garraf) a formar part d'aquesta agrupació territorial amb la finalitat de promocionar la seva oferta turística de forma conjunta. 

La marca turística Costa Barcelona va ser aprovada per l'Agència Catalana de Turisme l'octubre de l'any passat i va suposar la resposta positiva a la proposta presentada pel vicepresident primer de la Diputació de Barcelona, Alberto Fernández Díaz, a la Direcció General de Turisme, respecte a  la necessitat de crear una marca turística comuna que integrés, en principi, les zones costaneres del nord i el sud de la província de Barcelona.

El procés per a la creació de la marca turística Costa Barcelona es va iniciar amb la presentació de l'estudi favorable per part de les associacions d'empresaris turístics de les comarques del Maresme, del Baix Llobregat, de l'Alt Penedès i del Garraf, en el marc del Saló Internacional de Turisme de Catalunya, celebrat l'abril de l'any passat.

Ara, un cop el Consell Comarcal del Vallès Oriental i el Consorci de Turisme del Vallès Occidental han aprovat l'adhesió de les comarques respectives, la marca turística Costa Barcelona amplia els seus atractius turístics amb parcs i espais naturals protegits, un patrimoni arquitectònic que va des de l'època visigòtica fins al Modernisme, esdeveniments lúdics i culturals com el Festival de Jazz de Terrassa, balnearis i centres de termalisme, gastronomia i productes de la terra amb denominació d'origen, instal·lacions esportives d'alt nivell com el Circuit de Montmeló, i zones comercials com La Roca.

L'Agència Catalana de Turisme, responsable de l'aprovació i gestió de les marques turístiques de Catalunya, és un ens de promoció turística adscrit al Departament d'Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya i està integrada per Turisme de Barcelona, la Diputació de Barcelona, els patronats de turisme de Girona, Tarragona i Lleida, i el Consell de Cambres de Comerç de Catalunya.

Els logotips de la marca són els següents:



4/7/12

4a FESTA DEL PA AL FOLLÓ

Aquest passat dimarts 3 de juliol van començar els actes de celebració de la 4a Festa del Pa de El Folló, que duraran fins el proper dissabte 7 de juliol.

Ahir es va donar el tret de sortida a la 4a Festa del Pa de El Folló amb un taller per nens en el que es van fer pans de pessic dolços a càrrec d’Albert i Oriol Iglesias del forn El Nostre Pa; i un taller per adults de pans de pessic salats a càrrec de Josep Ll. Mitjans, de l’Escola de Cuina de Tona.


Les activitats que es duran a terme els següents dies són:
  • Dimecres 4 de juliol: El pa ben fet, a càrrec de Xavier Barriga, del Forn Turris.
  • Dijous 5 de juliol: Tast de Pans, taller degustació de pans i coques.
  • Dissabte 7 de juliol: el 4t concurs de Pans fets a casa, taller de Pans de la India, a càrrec de Marc Tormo i, en acabat de dinar, concert amb el grup Showarma i els Faläfels.
Aquesta festa és un punt de trobada, intercanvi i aprenentatge entre professionals i amateurs del món del pa. La Mercè Brunés, propietària i cuinera del restaurant i casa de turisme rural El Folló, és l’artífex d’aquesta festa, que any rere any gaudeix d’una millor acollida i un gran èxit de participació. Enguany és el quart any que es celebra aquesta festa, en la que es mescla la cultura i la gastronomia en un marc natural inigualable.

El Folló
El Folló és un restaurant i casa de turisme rural situada a Tagamanent, al vell mig del Parc Natural del Montseny. En el Folló s’hi fan diferents cursos de cuina sana, natural i de pagès; organitzen jornades gastronòmiques i també hi fan classes d’elaboració de pa.

Per a més informació, consulteu el web de El Folló www.elfollo.com o el tel.93 842 91 16 així com el web de TurismeVallèsl – www.turismevalles.net

Article AraVallès

2/7/12

EL TURISME, SECTOR ESTRATÈGIC PER L'ECONOMIA DEL VALLÈS ORIETNAL

El president del Consell Comarcal, José Orive i el conseller comarcal de Turisme, Ignasi Martínez han informat, aquest matí, en el decurs d’una trobada amb els mitjans de comunicació sobre l’enfocament de les polítiques de turisme a la comarca després de la reestructuració del Consorci de Turisme i l’assumpció de funcions per part del Consell Comarcal.

President i conseller comarcal de turisme han explicat com en els darrers mesos s’ha fet un important treball intern per optimitzar els recursos i estalviar sense renunciar a les accions prioritàries, un procés que ha culminat en la creació de l’Àrea de Turisme del Consell Comarcal integrada dins de la de Desenvolupament Econòmic.


Orive, davant dels mitjans, ha volgut remarcar la importància i el valor que el Consell Comarcal vol donar a aquest àmbit de treball dient “considerem el turisme un sector estratègic per l’economia de la comarca” i s’ha referit a que amb el canvi “passem a representar als 43 municipis de la comarca i a més operadors de l’àmbit privat”. En la mateixa línea Ignasi Martínez ha insistit en que per assolir l’objectiu de fer del turisme motor econòmic de la comarca “cal dinamitzar tot el sector públic i treballar en una xarxa flexible comptant amb tots els actors privats”.

Ignasi Martínez ha estat l’encarregat d’informar dels detalls de la reestructuració del Consorci i ha presentant les línees principals del Pla d’Acció de Turisme pels propers mesos, un Pla d’Acció que aposta per la qualitat i la promoció i comunicació turística. Ignasi Martínez també ha presentant els canvis en la imatge corporativa per adaptar-la al nou escenari de treball.


En referència ja al Pla d’Acció, s’ha informat de l’adscripció de TurismeVallès a la marca turística Costa Barcelona amb l’objectiu de ser més eficients en la promoció internacional aprofitant el posicionament i el reconeixement turístic de què gaudeix la marca Barcelona “un canvi que afavoreix molt positivament el sector turístic vallesà, ja que s’entra a formar part d’una de les marques turístiques de més rellevància, sent la tercera destinació turística catalana, per darrera de la ciutat de Barcelona i de la Costa Brava” ha valorat el conseller comarcal de turisme.


A  més de les possibilitats de comunicació i promoció a l’exterior a través de la Marca Costa Barcelona, Ignasi Martinez ha explicat que l’altra gran línea de treball és la qualitat. Sobre això ha explicat com en l’actualitat més de 50 establiments de la comarca tenen el distintiu SICTED.

Infovallès 2 de juliol - VOTV (minut 2'00)(per veure la notícia feu clic al damunt del vincle)

Article el9nou
Article AraVallès
Article La Vanguardia
Article ACN
Article NacióDigital