EL VALLÈS ORIENTAL ES PROMOCIONA EN FIRES DE PROXIMITAT I EN MERCATS INTERNACIONALS

Aquest primers mesos del 2013, la informació turística del Vallès Oriental ha estat present en fires de proximitat i s’ha promocionat als mercats internacionals a través de la marca Costa Barcelona i sota el paraigües de la Diputació de Barcelona.

Des del Consell Comarcal, d’acord amb el Pla d’Acció de Turisme, s’ha volgut aprofitar l’èxit de públic de diferents fires de proximitat per reforçar la promoció turística i donar a conèixer els productes artesanals de la comarca.

Com a complement a les accions de caràcter local també es treballa per posicionar la comarca en alguns mercats internacionals com una destinació de qualitat, pròxima a Barcelona i amb un ampli ventall de productes turístics.

El Vallès Oriental es promociona aquest cap de setmana a Sant Bartomeu del Grau
El passat diumenge 3 de març el Consell Comarcal del Vallès Oriental ha participat com a territori convidat a la Fira Natura i Muntanya, que es va celebrar al municipi de Sant Bartomeu del Grau (Osona).


Aquest any, des de l'Ajuntament de Sant Bartomeu del Grau, es va convidar a la comarca del Vallès Oriental perquè pugués donar a conèixer els elements turístics i perquè aportés la participació de diferents artesans alimentaris del territori. TurismeVallès va ser present amb una parada on els visitants van poder informar-se de totes les propostes turístiques de comarca. 


Els artesans del Vallès Oriental que van participar a la Fira són Serralada de Marina (Vins de la DO d’Alella de Martorelles), Art Cervesers (Cervesa de Canovelles), Embotits artesans del Montseny (Sant Celoni), La Caseta Dolça (Santa Eulàlia de Ronçana).

L’objectiu d’aquesta fira és donar a conèixer gastronomia, cultura, artesania i activitats al medi natural que aportin coneixements i aprenentatges a les persones que la visiten. La Fira va estar repartida per blocs: alimentació i gastronomia, descoberta de l’entorn, allotjaments, artesania, empreses de guiatge i centres excursionistes. En aquesta fira hi va haver un espai de jocs i activitats relacionades amb la natura i un calendari d’actes populars, esportius i culturals.


TurismeVallès present als mercats internacionals
A més de promocionar la comarca en mercats de proximitat, des del Consell Comarcal, i seguint el Pla d’Acció de Turisme, es treballa també per posicionar la comarca en alguns mercats internacionals com una destinació de qualitat, pròxima a Barcelona i amb un ampli ventall de productes turístics.

Així, aquest any 2013, TurismeVallès ja ha estat present, sota la marca Costa Barcelona i representats per la Diputació de Barcelona, a les fires de turisme FITUR de Madrid, Mahana de Toulouse i Fiets en Wandelbeurs d’Àmsterdam.

Enguany FITUR s’ha caracteritzat per una disminució important dels estands i metres quadrats exposats. Tot i això és un bon aparador per al turisme nacional.

La fira de la Mahana a Toulouse ha comptat amb dues grans novetats: un espai dedicat a les activitats a l’aire lliure i un altre espai per a l’enoturisme. El saló està enfocat al turisme general i els visitants poden trobar les novetats de les diferents destinacions.

La Fiets en Wandelbeurs a Àmsterdam és una bona plataforma per oferir els productes, activitats i serveis a operadors i públic final interessat en turisme actiu i de natura. El públic que la visita és exigent, busquen activitats de turisme actiu de qualitat en entorns naturals i un assessorament personalitzat. Tanmateix comença a créixer el nombre de joves parelles amb fills que busquen informació sobre els productes de senderisme o bicicleta de les diferents destinacions. A més a més, també trobem informació sobre material específic com bicicletes, botes de muntanya, accessoris, guies i mapes especialitzats, roba per fer travesses, etc.

Comentaris