El turisme del Vallès Oriental present al Mercat d’Escapades

Els dies 20, 21 i 22 de març es va celebrar el primer Mercat d’Escapades a l’Avinguda Catedral de Barcelona.

TurismeVallès va promocionar els productes i recursos de la comarca al llarg dels tres dies del mercat.

TurismeVallès, juntament amb algunes empreses del Vallès Oriental, va participar els dies 20, 21 i 22 de març al Mercat d’Escapades. Aquesta acció de promoció, organitzada per l’Agència Catalana de Turisme, tenia com objectiu principal incentivar els viatges dels catalans a l’interior de Catalunya els caps de setmana durant tot l’any, i especialment, en el període de Setmana Santa.



Les empreses, ens públics i associacions que van participar directament en el Mercat d’Escapades van ser el Càmping El Pasqualet de Caldes de Montbui; l’Aula d’Entorn Rural Can Turró, de Santa Maria de Palautordera; el Museu de MontmelóJaciment de Mons Observans de MontmelóMontornès del Vallès; Aprèn Serveis Ambiental de Figaró–Montmany; l’Hotel Molí de la Torre, de Bigues i Riells; el Parc de les Olors de Bigues i Riells; la casa de turisme rural Can Sala de Montornès del Vallès; l’associació ASAJA; i el col·lectiu CuinaVO.









Com a complement al l’oferta existent a les diferents parades, es van dur a terme tot un seguit d’activitats i tallers, que van dinamitzar el mercat durant els tres dies. Algunes de les propostes que es van trobar els visitants van ser una degustació de llegums feta pel col·lectiu CuinaVo, uns tallers de plantes aromàtiques, una visita teatralitzada i un taller de mosaics fets per Mons Observans.


Aquesta acció de promoció tenia per objectiu donar a conèixer i comercialitzar l’oferta turística catalana d’Interior i de Muntanya. El públic que es va apropar fins la Catedral va poder comprar in situ experiències turístiques diferents –viatges curts de cap de setmana o de pont- per descobrir el ric patrimoni que ofereixen les comarques de l’interior.

En total, 111 empreses i entitats van participar en aquest mercat per comercialitzar la seva oferta. Per tal de facilitar al consumidor l’accés a tota la informació existent, el mercat es va dividir en quatre zones que s’identifiquen amb quatre tipus de productes: activitats a la natura (senderisme, cicloturisme, activitats d’aventura, turisme rural, etc); cultura i gastronomia (ciutats amb caràcter, patrimoni religiós i catedrals, genis catalans, hotels gastronòmics, etc); enoturisme i oleoturisme (cellers enoturístics, tastets d’oli i de vi, etc); i vacances en família (Destinacions de Turisme Familiar a l’interior, establiments familiars, experiències en estacions de muntanya, etc).

Durant tot els tres dies es va poder visitar l’exposició de fotografies de Catalunya de Yann-Arthus Bertrand, moure’s en segway o burricleta per la zona, pujar a un rocòdrom, menjar calçots o tastar els dolços de la gastronomia catalana a preus molt populars. Els més petits de la casa van poder gaudir d’un castell inflable.

D’altra banda, es van organitzar també una sèrie de tallers gratuïts que van comprendre des de tastos de vi, oli i cervesa, fins a gimcanes, demostracions culinàries, representacions teatrals o tallers infantils.

Comentaris