20/2/15

Una dècada fent bandera de la qualitat turística a les comarques barcelonines

50 empreses i serveis del Vallès Oriental obtenen el distintiu de qualitat SICTED.

El SICTED reconeix l'esforç i el compromís amb la qualitat i la millora contínua en l'àmbit turístic.

Enguany es compleixen 10 anys dels acords entre el Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme (Turespaña), la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP), la Diputació de Barcelona i la Cambra de Comerç de Barcelona, que han permès la implantació del Sistema de Qualitat Turística en Destinacions (SICTED) a la demarcació de Barcelona. Per commemorar-ho, dimecres dia 18 de febrer es va homenatjar les primeres empreses i destinacions que van obtenir el distintiu. L'acte commemoratiu, que va tenir lloc a la Casa Llotja de Mar, el van inaugurar la directora de Turespaña, Marta Blanco; el president de la comissió de Turisme de la FEMP, Francisco González; el director gerent de la Cambra de Comerç, Xavier Carbonell; i el diputat de Turisme de la Diputació de Barcelona, Ramon Riera.

A finals de l’any 2014, la Secretaria d’Estat de Turisme, juntament amb la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP) va donar a conèixer les empreses certificades amb el Sistema Integral de Qualitat Turística Espanyola en Destí (SICTED). Al Vallès Oriental hi ha 62 empreses i serveis adherits al projecte SICTED, dels quals 50 han obtingut el distintiu de qualitat en aquesta última edició i 12 que segueixen treballant-hi.

Les empreses distingides el 2014 són: Apartaments Turístics Cal Ferrer; Aula d’Entorn Rural Can Turró; Càmping El Pasqualet; Can Burgues; Can Gual Agroturisme; Can Gual II Turisme Rural; Cassa de colònies Escola de Natura La Traüna; Casa de Turisme Rural Cal Pinyater; Casa de Turisme Rural Can Fàbregas del Bosc; Daema Aventura; Dieta Mediterranea (FRANVIC); Ecogranja Salgot; El Folló Turisme Rural; Espai Natural Sant Miquel del Fai; Hotal Can Cuch 4*; Hotel Ibis Barcelona – Mollet; Hotel Mercure Augusta Vallès; Hotel Molí de la Torre; Hotel Sidorme Barcelona – Granollers; Hotel Sidorme Barcelona – Mollet; La Rectoria de Vallcàrquera; Mas Berenguer; Masia Rural Can Sala; Museu Arxiu Tomàs Balvey; Museu Municipal del Montmeló; Museu Municipal Joan Abelló i Casa del Pintor Abelló; Oficina de Turisme de Sant Celoni; Parc Natural del Montseny; Pasta Sanmartí, fideuers des de 1700; Punt d’Informació Turística de Santa Maria de Palautordera; Ramasan Viatges; Restaurant Càmping El Pasqualet; Restaurant Can Candelich; Restaurant Can Major; Restaurant Casa del Bosc; Restaurant El Bellver; Restaurant El Cruce; Restaurant El Folló; Restaurant El Jardí de Parets; Restaurant El Romaní de Breda; Restaurant El Trabuc; Restaurant La Fonda del Montseny; Restaurant La Mama; Restaurant La Rectoria de Palou; Restaurant Mirko Carturan; Restaurant Robert de Nola; Restaurant El Mas Sant Lleí; Terra Diversions Bike Turs, Turisme Actiu; i Thermalia, Oficina de Turisme de Caldes de Montbui.



Enguany ha estat el desè any que el Vallès Oriental participa en aquest projecte de millora de la qualitat turística en destinació. La comarca va apostar per iniciar-se en aquest projecte de qualitat turística de la mà d’un dels municipis més turístic, Caldes de Montbui, per després ampliar-ho a un dels productes més característics, la Ruta del Modernisme d’Estiueig al Vallès Oriental. Els anys següents, el projecte d’implantació del SICTED es va anar estenent al conjunt de tot el territori.

El SICTED a la demarcació de Barcelona
Al conjunt de Catalunya hi ha 16 destinacions i 514 empreses i serveis reconeguts pel SICTED. La demarcació de Barcelona és líder del projecte amb 12 destinacions i 432 empreses distingides el 2014.

17/2/15

Un grup d'agències de viatges visita el Vallès Oriental

L’objectiu d’aquesta visita va ser donar a conèixer als representants de les agències de viatges diferents recursos i activitats per a les famílies.

El passat divendres dia 6 de febrer, el Consell Comarcal del Vallès Oriental juntament amb la Gerència de Serveis de Turisme de la Diputació de Barcelona, va organitzar un viatge de familiarització per a agències de viatges nacionals, que treballen amb públic familiar nacional i internacional. L’objectiu d’aquesta visita va ser donar a conèixer recursos turístics i empreses del Vallès Oriental als representants de les agències per tal que puguin incorporar-les en les seves programacions.





El grup estava format per les agències de viatges: Tarannà Club de Viatges, Exodo Viatges, Viatges Masanes, Iber Rusia Travel i Travel Xplora; una representant de l’Associació Catalana d’Agències de Viatges Especialitzades; una representant de l’Oficina Tècnica de Turisme de la Diputació de Barcelona i un tècnic del territori. Aquests van visitar el Museu Arxiu Tomàs Balvey de Cardedeu, on van descobrir els secrets del benestar en el seu concepte més ampli, així com les característiques de la Farmàcia Balvey, una de les farmàcies rurals més antigues d’Europa. Després van visitar la Granja Can Turró ubicada al municipi de Santa Maria de Palautordera, on van conèixer de primera mà el funcionament d’una granja de vaques en actiu i les activitats que aquesta ofereix a les famílies. Seguidament van dinar al restaurant Can Nofre de Santa Maria de Palautordera, on els integrants del grup van gaudir de la gastronomia de proximitat. Durant el dinar l’empresa ADEMC Serveis Ambientals els va presentar els productes que ofereixen a les famílies i també se’ls va explicar el projecte de la Carta Europea de Turisme Sostenible, en el qual el Parc Natural del Montseny està adherit. Per finalitzar van gaudir de diferents activitats de turisme actiu com el tir amb arc, les bicicletes elèctriques o el segway a les instal·lacions de l’empresa Daema Aventura a Sant Celoni.






Carta Europea de Turisme Sostenible al Parc Natural del Montseny

La Carta Europea de Turisme Sostenible (CETS) és una eina de gestió que ajuda a les àrees protegides a millorar contínuament en el desenvolupament de l'activitat turística, tenint en compte les necessitats del medi ambient, la població local i les empreses turístiques locals. És elaborada conjuntament per representants dels espais naturals protegits, entitats conservacionistes i els empresaris turístics.

La Carta Europea de Turisme Sostenible és una metodologia que orienta pas a pas el procés de planificació del turisme sostenible i es concreta en un compromís i un acord voluntari entre els gestors dels espais naturals protegits i les empreses del sector, per l'aplicació dels principis de sostenibilitat, on les estratègies són definides de forma participada per tots els actors involucrats en el desenvolupament de l'activitat. La CETS neix amb la idea de garantir que l'ús públic del parc natural es desenvolupi de forma compatible amb la conservació minimitzant els impactes negatius que pot tenir el turisme, així com per contribuir al desenvolupament socioeconòmic local que genera l'activitat turística.

4/2/15

#Catalunya és casa teva, la nova campanya turística de @catexperience

La nova campanya vol potenciar el caràcter d'acollida i d'hopitalitat.
Enguany, la campanya es caracteritza per la participació de ciutadans, empreses i entitats que han volgut implicar-se en la promoció turística de Catalunya, així com de manera especial catalans de renom internacional, com per exemple el jugador del FC Barcelona, Xavi Hernández i la nedadora Gemma Mengual.

D'altra banda, també cal destacar la col·laboració de Jaume Sisa que, per primera vegada, ha cedit els drets de la seva popular cançó “Qualsevol nit pot sortir el sol” per a una campanya publicitària. El tema, actualitzat i doblat en idiomes per a l’ocasió, és la banda sonora d’uns anuncis que inviten a la gent a gaudir de tot el que ofereix Catalunya “com si fos casa teva”.


http://youtu.be/oGB2W4wOJBo 

Els anuncis de la nova campanya promocional tenen com objectiu principal mostrar el millor de la destinació perquè tothom en pugui gaudir i "sentir-se com a casa".

Amb 3,8 milions d'euros, aquesta campanya és la que, d'inici, compta amb una inversió més alta de les que s'han fet fins ara. Aquest esforç inversor es fa a nivell de difusió i també de creativitat. Un part important d'aquesta inversió es fa en portals de venda de viatges en línia i d'operadors turístics europeus.

Aquesta nova campanya vol reforçar els mercats domèstic, de proximitat espanyol i europeu, amb un èmfasi especial en el marcat alemany, ja que és el primer emissor de turistes del món, per la forta cultura viatgera que tenen i per l'alt poder adquisitiu. En aquest sentit, l'any 2014, el nombre de turistes alemanys a Catalunya es va incrementar en un 12,3% i la despesa en un 20,1%.

La campanya, en els seus diferents formats de televisió, ràdio, premsa, publicitat exterior i presència en línia, es desenvoluparà al llarg d’aquest any 2015. En una primera fase, la campanya consta d’un espot genèric i un d’específic sobre destinacions d’interior i de muntanya. Els anuncis es difondran a través de cadenes de televisió, emissores de ràdio i a l’àmbit d’internet i les xarxes socials. Destaca també la presència de Catalunya a portals d’oci i viatges i als canals de venda dels principals operadors turístics europeus.

L’Agència Catalana de Turisme ha creat un microlloc específic al web catalunya.com i les xarxes socials  esdevenen plataformes de promoció i sobretot canals de participació i d’interacció amb el públic. La campanya també destacarà de manera especial la plataforma de comercialització en línia d’experiències a Catalunya bookexperience i anuncis al canal de televisió Eurosport durant els dies que es celebra el Roland Garros.

Per a més informació: www.act.cat - llegir nota de premsa de l'Agència Catalana de Turisme